Bygge tenkende klasserom
Et tenkende klasserom har høy elevaktivitet, mye samarbeid og stimulerer elevene til å tenke matematikk. Det er den kanadiske forskeren Peter Liljedahl som har utviklet "Building Thinking Classrooms", og mange lærere ønsker å lære mer om denne undervisningsformen. Her finner du mer informasjon om de 14 praksisene den bygger på, og tips til aktiviteter det kan være fint å starte med.
Matematikksenteret har arbeidet med tenkende klasserom i mange år, og er Peter Liljedahls offisielle samarbeidspartner i Norge.
Matematikksenteret har arbeidet med tenkende klasserom i mange år, og er Peter Liljedahls offisielle samarbeidspartner i Norge.
Vi tilbyr kurs og Dekom-samarbeid
Lær mer om tenkende klasserom i praksis! Vi kan bidra som utviklingspartner for skoler, kommuner og nettverk.
Utviklingsprosjekt som inkluderer tenkende klasserom
Matematikksenteret har i flere år jobbet med lærere som ønsker å utvikle seg i de 14 praksisene i Building Thinking Classrooms. Her er eksempler på slike utviklingsprosjekt.