Hopp til hovedinnhold

Secondary navigation

  • Aktuelt
  • Om senteret
  • Nettbutikk
  • English
Logo for Matematikksenteret Logo for matematikksenteret

Main navigation

  • Aktiviteter
  • Faglitteratur
  • Forskning
  • Utviklingssamarbeid
  • Konferanser og nettverk
  • Konkurranser
  • Ressurser for skole og barnehage
  • Yrkesfag
  • Nasjonal satsing - Meningsfull matematikk

Mobile menu

  • Aktiviteter
  • Faglitteratur
  • Forskning
  • Utviklingssamarbeid
  • Konferanser og nettverk
  • Konkurranser
  • Ressurser for skole og barnehage
  • Yrkesfag
  • Nasjonal satsing - Meningsfull matematikk
  • Aktuelt
  • Om senteret
  • Nettbutikk
  • English
Icon/CalculatorArrow-circleIcon/PuzzleIcon/CaretIcon/CaretIcon/CheckedIcon/ClockIcon/DownloadIcon/ExternalIcon/FacebookIcon/FilmIcon/GalleryIcon/GrunnskoleIcon/HamburgerIcon/ImageIcon/ListIcon/XLyspære_transparentIcon/MailIcon/MinusIcon/PDFIcon/PersonPerson_transparentPersoner_transparentIcon/PlusIcon/PrinterPuslespill_transparentSnakkebobler_transparentSpørsmålstegn_transparentIcon/Tag-pinTriangleIcon/TwitterIcon/DiplomIcon/WordIcon/ansatteIcon/arbeidspakkerIcon/besoksadressecheckbox-checkedcheckbox-uncheckedIcon/close-whiteelektro_transparentIcon/errorevighet_transparentfraktaler_transparentgraf_transparentgresk_transparentgrid-whiteGeogebra - Grunnskole v3handlekurvhjerne_transparentIcon/hvemsvarerGeoGebra - KikoraIcon/Light bulbIcon/TrophyIcon/Glasseslinjal_gradskive_transparentlinjer_transparentlist-whiteIcon/Bookpasser_transparentIcon/phoneIcon/postadresseGroup 2GroupIcon/DirectionIcon/ressurspersonerIconsirkel_transparentTemateselering_transparenttetraeder_transparenttrekant_transparentvinkel_transparentvolum_transparent

Navigasjonssti

Du er her: Hjem Søk

Søk

15 treff

Filtrer og søk

Målgruppe
Innholdstype
  • Innholdsside (131)
  • Læringsressurs (56)
  • Nyhet (25)
  • (-) Publikasjon (15)
  • Produkt (1)
Nullstill søk
Minimer

Introdusere negative tall

… Ideen om negative tall kan oppleves som underlig for … om å introdusere negative tall? … … kkel/espresso-introdusere-negative-tall … Introdusere negative tall …
19.06.2023
Publikasjon

Misoppfatninger knyttet til tall

… på misoppfatninger innen området Tall. Vi vil vise eksempler på … og forståelsen av desimaltall. … Artikkelen er også … " Misoppfatninger knyttet til tall ".  … Misoppfatninger knyttet …
02.02.2023
Publikasjon

Barns strategier i arbeid med tall

… uten formell undervisning i tallfakta, algoritmer eller … elever utvikler strategier for tallbehandling, og presenterer … eksempler på strategier for tallbehandling innenfor addisjon, …
09.09.2022
Publikasjon

Aspekter ved tallforståelse

… Utvikling av tallforståelse framheves i mange … Men det er ikke åpenbart hva tallforståelse innebærer. I … og det drøftes ulike aspekter ved tallforståelse innen hver …
25.11.2022
Publikasjon

Posisjonssystemet

… det mulig å skrive uendelig mange tall ved hjelp av bare ti siffer. … prøve når elevene møter desimaltall, og det er her vi finner de … " Misoppfatninger knyttet til tall ".  … Posisjonssystemet …
04.10.2022
Publikasjon

Tallinja

… En tallinje er en romlig (som oftest lineær) representasjon av tall, som støtter matematisk … sammenhenger mellom måling, tall og statistikk. Hva sier …
08.06.2023
Publikasjon

Telle i kor

… til eller trekke fra et bestemt tall, mens læreren skriver det … og sammenhenger i arbeidet med tall. … Telle i kor …
20.04.2022
Publikasjon

Barns utvikling av regnestrategier

… «Barns strategier i arbeid med tall» (Svingen, 2016) og … være på hvordan elever utvikler tallfaktakunnskap. Målet er at … skal kunne behandle grunnleggende tallfakta og etter hvert …
11.11.2022
Publikasjon

Kenguruoppgaver - når sifrene bytter plass

… plassering i et flersifret tall. Jeg viser noen eksempler og …
21.04.2023
Publikasjon

Kvikkbilder i arbeid med tallforståelse

… engasjere elever i å visualisere tall og å forme mentale … i undervisningen i arbeid med tallforståelse. … Kvikkbilder i arbeid med tallforståelse …
17.01.2023
Publikasjon

Sider

  • Nåværende side 1
  • Side 2
  • Neste side Neste

Logo for NTNU

Postadresse

Matematikksenteret, NTNU
7491 Trondheim

Besøksadresse

Lysholmbygget,
E.C. Dahlsgt. 2, 2. etg.

E-post

kontakt@matematikksenteret.no

Kjernetid

09:00 - 15:00

Hold deg oppdatert!

Få nyheter og info om aktiviteter og læringsressurser gjennom vårt nyhetsbrev.
Meld deg på her

Personvernerklæring

Tilgjengelighetserklæring