Sammen om oppdraget 2025
Nettverkssamlingen Sammen om oppdraget er et årlig tiltak for å bygge opp et sterkt kompetansemiljø knyttet til matematikkvansker i Norge. Her samarbeider flere fagmiljø med problemstillinger på dette området, og målet er å utnytte og utvikle kompetansen som finnes i de ulike miljøene.
Samlingen i 2025 vil legge vekt på ulike tiltak knyttet til elevgruppen.
Målgruppe for nettverkssamlingen er: Skoleansvarlige i kommune og fylke, PPT, Statped, universiteter og høyskoler.
- Sted: Scandic Oslo Airport
- Dato: 29.- 30. oktober 2025
Samlingen er fulltegnet.
Nettverkssamlingen er gratis.
Deltakere må dekke egne reiseutgifter.
Det er bindende påmelding. De som ikke møter blir fakturert for faktiske utgifter.
Program
| Onsdag 29. oktober | |||
|---|---|---|---|
|
10.00 – 11.40 |
Åpning Tid for tiltak – en praktisk tilnærming Overordnet problemstilling: Hva legger vi i praktisk tilnærming? Innledning med: Kjersti Wæge: En mer praktisk, utforskende og variert skole Linda G: Opheim og Aase Marie Rolstad: Sammen for målrettede tiltak |
||
|
11.40 – 12.00 |
Pause |
||
|
11.40 – 13.00 |
Intensiv opplæring for elever i risiko for å utvikle matematikkvansker |
||
|
13.00 – 14.00 |
Lunsj |
||
|
14.00 – 15.20 |
IOP – Hva er det og hvordan gjør vi det? |
||
|
15.20 – 15.40 |
Pause |
||
|
15.40 – 17.00 |
1A Fra sakkyndig vurdering til funksjonell IOP |
1B Fysisk aktiv læring og matematikk |
1C ABC123-intervensjonen |
| 19.00 | Middag | ||
| Torsdag 30. oktober | |||
|---|---|---|---|
|
08.30 – 09.50 |
2A Autentiske tekster i matematikk – Leseløp! |
2B Fysisk aktiv læring og matematikk |
2C ABC123-intervensjonen |
|
09.50 – 10.10 |
Pause |
||
|
10.10 – 11.30 |
Unpacking Mathematical Profiles in Students with Dyscalculia and Other Learning Difficulties |
||
|
11.30 – 12.30 |
Lunsj |
||
|
12.30 – 13.15 |
From Assessment to Action: Tailored Math Interventions for Learners with Diverse Needs |
||
|
13.15 – 13.45 |
Ulike perspektiver på matematikklæring eller to sider av samme sak? |
||
|
13.45 – 14.00 |
Pause |
||
|
14.00 – 14.45 |
Meningsfull matematikk: Læringsressurser (SUM) |
||
|
14.45 - 15.00 |
Avslutning |
||