Nasjonal nettverkssamling: Sammen om oppdraget 2019
Hovedtema i 2019 er samarbeid mellom skole og PPT, og hvordan Statped og UH-sektoren kan bidra inn i dette samarbeidet.
På nettverkssamlingen samarbeider de ulike fagmiljøene om problemstillinger knyttet til matematikkvansker. Samlingen er et tiltak for å bygge opp et sterkt kompetansemiljø på dette området i Norge, ved å utnytte og utvikle kompetansen som finnes i de ulike miljøene.
Program med presentasjoner, tirsdag 5. november
| Tid | Innhold | |
|---|---|---|
| 10:00-10:30 | Velkommen til nettverkssamling | |
| 10:30-12:00 | Hvordan kan skole og PPT samarbeide for inkludering og mestring | Plenum | 
| 12:00-13:00 | Lunsj | |
| 13:00-14:30 | Tverretatlig samarbeid for inkludering og mestring 
 | Plenum | 
| 14:30-15:00 | Pause | |
| 15:00-16:15 | Samarbeid PPT/Skole – Hva skal til for å lykkes? Sett fra tre perspektiver | Plenum | 
| 18:30 | Middag | 
 | 
Program med presentasjoner onsdag 6. november
| Tid | Innhold | |
|---|---|---|
| 08:30-09:30 | Samarbeid mellom spesialpedagog og lærer for et tilpasset tilbud i matematikk Samarbeid mellom skole og PPT i en case fra 9. trinn Intensiv opplæring | Paralleller | 
| 09:30-10:00 | Pause | |
| 10:00-11:00 | Hva sier forskning om årsakene til at resultatene av en intervensjon opprettholdes eller fader ut? Samarbeid mellom skole og PPT i en case fra 5. trinn Undersøke skolens vurderings- og oppfølgingspraksis | Paralleller | 
| 11:00-11:30 | Pause | |
| 11:30-12:15 | Utredning av dyskalkuli – hovedoppgaver og ansvar mellom opplæring og helse | Plenum | 
| 12:15-13:15 | Lunsj | |
| 13:15-14:30 | Logopedisk utredning av räkneförmåga vid Danderyds sjukhus | Plenum | 
| 14:30-15:00 | Oppsummering og avslutning Olaug Lona Svingen | |