Program
Tirsdag 22. november 2022
| Tidspunkt | Innhold | Målgruppe | ||
| 08.00-09.30 | Registrering | |||
| 09.30-10.00 | Åpning | |||
| 10.00-10.50 | 
 PLENUM 1 Matematikksenteret  | 
Alle | ||
| 10.50-11.05 | PAUSE | |||
| 11.05-11.55 | 
 PLENUM 2 
  | 
Alle | ||
| 11.55-13.00 | LUNSJ | |||
| 13.00-14.20 | 
 Storverksted 1  Every student has the right to succeed, and every student has the right to struggle - the NRICH approach at Primary school level  | 
S+M | ||
| 
 Storverksted 2 Rom: San Siro 2  | 
U+Vgs | |||
| 
 Verksted 1 Elever med stort læringspotensial trenger også tilpasset opplæring  | 
Alle | |||
| 
 Verksted 2 Alle skal med  | 
S+M | |||
| 
 Verksted 3 Programmering - happening eller verktøy?  | 
S+M+U | |||
| 
 Verksted 4 Bevisstgjøring av god underveisvurdering som del av planlegging av undervisning  | 
S+M+U | |||
| 
 Verksted 5 Escape room med Thinglink   | 
M+U | |||
| 
 Verksted 6 Begrepsforståelse i et resonnerende læringsmiljø  | 
U+Vgs | |||
| 
 Verksted 7 Må vi ha skriftlige prøver i matematikk? Rom: Messanin 2  | 
(U)+Vgs | |||
| 
 Verksted 8 Eksamensoppgaver og kjerneelementer. Passer de?  | 
U+Vgs | |||
| 
 Verksted 9 Kompetanse, vurdering og eksamen i matematikk i LK20  | 
Vgs | |||
| 14.20-14.45 | PAUSE | |||
| 14.45-16.05 | 
 Storverksted 3 Lös inte bara problemen - diskutera dem också  | 
S+M+U | ||
| 
 Storverksted 4 Every student has the right to succeed, and every student has the right to struggle - the NRICH approach at Secondary school level  | 
U+Vgs | |||
| 
 Verksted 10 Plakater som ressurs i matematikk-undervisningen  | 
Alle | |||
| 
 Verksted 11 Få alle fram  | 
S+M | |||
| 
 Verksted 12 Matematikkundervisning i et flerspråklig klasserom  | 
S+M | |||
| 
 Verksted 13 Aha! Problemløsning i samarbeid på VI-PS  | 
S+M | |||
| 
 Verksted 14 Programmering - happening eller verktøy?  | 
S+M+U | |||
| 
 Verksted 15 Escape room med Thinglink   | 
M+U | |||
| 
 Verksted 16 Må vi ha skriftlige prøver i matematikk? Rom: Messanin 2  | 
(U)+Vgs | |||
| 
 Verksted 17 Fellestid - et sted for irritasjon eller utvikling?  | 
Vgs | |||
| 
 Verksted 18 Kompetanse, vurdering og eksamen i matematikk i LK20  | 
Vgs | |||
| 19.00 _________  | 
Middag | |||
Onsdag 23. november 2022
| Tidspunkt | Innhold | Målgruppe | ||
| 09.00-10.20 | 
 Storverksted 5  Thinking Classrooms as a Tool for Access and Inclusion  | 
Alle | ||
| 
 Storverksted 6 Hva er matematisk kompetanse anno 2022? Rom: San Siro 2  | 
(M)+U | |||
| 
 Verksted 19 Inkludering - Numicon som redskap i problemløsning  | 
S+M | |||
| 
 Verksted 20 Algebraisk tenkning i begynneropplæringen  | 
S | |||
| 
 Verksted 21 Hvordan inkludere, støtte og motivere elever i utforskende arbeid Rom: Go`foten  | 
S+M | |||
| 
 Verksted 22 Matematikkundervisning i et flerspråklig klasserom  | 
S+M | |||
| 
 Verksted 23 Samarbeid og individuelt arbeid på hel/halvdagsprøve på 9. trinn  | 
U | |||
| 
 Verksted 24 Vurder det du mener er viktig!  | 
U (Alle) | |||
| 
 Verksted 25 Matematik i arbejdslivet  | 
U + (Vgs) | |||
| 
 Verksted 26 Utforskning i kalkulus (VG)  | 
Vgs | |||
| 
 Verksted 27 Vurdering i programmering på vgs Rom: Messanin 1  | 
Vgs | |||
| 10.20-10.40 | PAUSE | |||
| 10.40-12.00 | 
 Storverksted 7 Vurdering for økt elevengasjement og læring  | 
S+M | ||
| 
 Storverksted 8  Utforsking og problemløsning - kun for de flinkeste, eller noe alle elevene har utbytte av? Rom: San Siro 2  | 
(U)+Vgs | |||
| 
 Verksted 28 Skjæringspunktet mellom språk og matematikk Rom: Brassesparket  | 
Alle | |||
| 
 Verksted 29 Adaptive prøver - svaret for framtidens prøver?  | 
S | |||
| 
 Verksted 30 Lærerens undervisning og elevens læring Rom: Telenor  | 
S+M+U | |||
| 
 Verksted 31 Rom: Coop losjen  | 
M+U | |||
| 
 Verksted 32 Vurder det du mener er viktig! Rom: Nils Arne  | 
U (Alle) | |||
| 
 Verksted 33 Vurdering av algoritmisk tenkning i matematikk-undervisningen Rom: Messanin 2  | 
U | |||
| 
 Verksted 34 Hvordan inkludere, støtte og motivere elever i utforskende arbeid Rom: Go`foten  | 
U+Vgs | |||
| 
 Verksted 35 Eksamensoppgaver og kjerneelementer. Passer de? Rom: Rigneslosjen  | 
U+Vgs | |||
| 
 Verksted 36 Vurdering i programmering på vgs Rom: Messanin 1  | 
Vgs | |||
| 12.00-13.00 | LUNSJ | |||
| 13.00-13.50 | 
 PLENUM 3  | 
Alle | ||
| 13.50-14.10 | PAUSE | |||
| 14.10-15.00 | 
 PLENUM 4 
  | 
Alle | ||
| 
 15.00-15.10  | 
AVSLUTNING | |||